Prezentare Google (File System)
Am fost azi la prezentare la Google. Got a Google Pen
. Se dadeau si casti Google Talk dar a fost batalie mare asa ca nu m-am imbulzit. Sa revenim la prezentare.
A fost despre Google File System, putin cam tehnica pentru neinitiati, informatii nu multe in plus fata de wikipedia. Au venit 2-3 baieti care lucreaza pe la Google, si alti vro 5 interni… aaa si o gagica de la HR cu o galeata de fond de ten pe ea (asta era englezoaica i guess – restul romani). Toti geeksi fara discutie, unul din ei ceva mai normal, dar numai pana il lua patosul si vorbea de ce face el acolo. Indoctrinare la superlativ… nimeni nu mai e ca google, nicaieri nu-i mai bine, cel mai tare, cel mai etc… bla.
Era fiecare cu felia lui, la intrebari cu FS-ul la redhat si altele de prin sala au cam dat din cola-n fanta si au pus placa cu “e produs intern, nu se comercializeaza, nu ne intereseaza alte produse”. Anyway, in general stiau meserie.. ca altfel probabil nu ajungeau acolo…
Cat despre interni cam toti erau “low level format” asa… n-aveau treaba cu viata, frunte lata, ochelari, virgini… stereotip… ce sa mai.
In principiu si per ansamblu a fost ok, mi-a placut de unul din ei de lucra la maintenance in Irlanda si care zicea ca la ei e deviza “site must never go down”
) si care a vorbit mai deschis si relaxat. M-a frapat totusi gradul de indoctrinare, parca veneau din Tara Minunilor si nimic altceva
October 29th, 2007 at 6:09 pm
pai … adica cum ? n-am inteles nimic. Ce zicea de file system ? o sa fie in stilul ZFS (zetta file system – vezi wikipedia) ?
October 29th, 2007 at 6:12 pm
http://en.wikipedia.org/wiki/Google_File_System
este deja, adica se foloseste de prin 2000
October 29th, 2007 at 9:06 pm
Salut! Am fost acolo si nu prea sunt de acord cu ce spui. Google File System e un FS creeat de ei pentru uz intern. Au dat mai multe motive pentru care il prefera altor FS(printre care ar fi ca au dezv. GFS foarte aproape!). Nu mi s-a parut nici indoctrinare si nici nu mi s-a parut ca au laudat google mai mult decat merita.
October 29th, 2007 at 10:18 pm
si mai exact cu ce nu esti de acord? n-am zis ca n-a fost creat pt uz intern… daca nu esti de acord cu nivelul la care eu am perceput indoctrinarea … ma rog, fiecare are dreptul la o opinie.
October 30th, 2007 at 5:10 pm
add: ai vazut vreo firma care sa se laude cat e de cacat ? eu inca nu, iar companii de genul sunt fara numar…
October 30th, 2007 at 5:16 pm
nu, insa am vazut si oameni care vorbesc cu modestie despre firma in care lucreaza.
October 30th, 2007 at 5:16 pm
Nu eram de acord ca ai spus ca au dat-o cu cola’n fanta. Mi s-au parut bine argumentate toate raspunsurile. Si n-ai spus de 20% din timp pe proiecte proprii (ceea ce mi se pare super tare).
October 31st, 2007 at 12:13 am
Cat despre interni cam toti erau “low level format� asa… n-aveau treaba cu viata, frunte lata, ochelari, virgini… stereotip… ce sa mai.
LOL

N-aveau treaba cu viata, n-au blog sa povesteasca de mediocrii aia de strica societatea, naseul..
October 31st, 2007 at 12:27 am
Mi se pare hilar sa aud comentarii de genu : “indoctrinare” si “o dau din cola’n fanta si din fanta’n sprite” de la o persoana care cunoaste in mare detaliu si evident din experienta personala mediul de lucru de la google.
Ca unul dintre baietii aia virgini si cu fruntea lata ( macar ne-ai acordat “prezumtia de inteligenta”…tx) iti garantez ca daca ai fi stat mai putin cu nasul in calculator facand grafice in care ne arati cat de mediocra e societatea romaneasca si explicandu-ne pe blog cum “Libertatea” ne strica pe toti ..a naibii unealta diavolului ( chiar ultima carte citita ce-a fost? ) ai fi putut poate sa vezi de ce google e un loc de munca atat de tare.
Amuzant mai este si ca o mare parte dintre oamenii care inseamna ceva in industria IT considera google “one of the best places to work” ( oameni printre care se numara :
Chris diBona, Guido van Rossum si altii. Mai mult ca sigur ca n-ai auzit de ei pt ca se incadreaza tot in categoria geeksilor….ehh asta-i viata.
Daca ai timp arunca un ochi aici te rog. S-ar putea sa fie o lectura interesanta:
.
http://money.cnn.com/magazines/fortune/bestcompanies/2007/snapshots/1.html
Da’n fine cine naiba e cnn-ul asta? banuiesc ca nu are numarul tau de unici sau pr-ul tau
Si poate daca oamenii ar invata sa puna intrebari mai putin idioate ca : “Si ce arhitecturi folositi[right ..poate vreti si un tur al datacenterelor] ? Si aveti propriul kernel de linux [ pana si eu am "propriul kernel de linux si sunt un noob ] ” samd googlerii ar da raspunsuri mai folositoare si nu ar baga placi de genu : “NDA & stuff”.
In fine …. tu sa fii sanatos si membru al vasnicei elite a blogosferei romanesti.
Semnat,
Cel mai geek dintre interni.
October 31st, 2007 at 12:50 am
am fost si eu la prezentare si trebuie sa-mi exprim dezacordul fata de ‘analiza’ ta.
din cei 5 interni cred ca unul singur purta ochelari (cel care a vorbit primul). deci cade teoria ta cu tocilarii.
ca o impresie personala, tipul cu site engineer care spui tu ca a prezentat cel mai ok, mi s-a parut cel mai crispat: a gesticulat cel mai mult si cu greu se abtinea sa nu zambeasca.
sunt de acord cu tine ca ca nu au evitat un raspuns cu privire la rh global fs, dar in general intrebarile adresate au fost cam tembele, pana si eu le-as fi putut raspunde:
1) de ce GFS nu e un produs? – cata lume l-ar cumpara? in afara de o duzina de mari companii sau institutii guvernamentale nimeni nu are nevoie de capacitati asa de mari.
2) de ce nu se foloseste o solutie File Data Warehouse? – nu am auzit de asa un produs, ma tem ca a fost o inventie on-the-fly al fetei de aragaz din penultimul rand – la mijloc. ma rog, presupun ca si o astfel de solutie ar avea nevoie de un file-system dedesubt, cu viteze de zeci de GBps, adica ceva gen GFS. d’oh!
October 31st, 2007 at 12:57 am
uite aici o analiza pertinenta http://www.takemyview.com/blog/?p=65
October 31st, 2007 at 2:39 am
Add, eu am fost anul trecut la aceeasi chestie (in aceeasi perioada, in acelasi loc) si a fost acelasi discurs (si probabil tot oamenii de anul trecut), adica de gfs, cat costa serverele, cum functioneaza (master/slave), cat e un salariu la google, ce misto e la google, ca ei au doar engineer-manager-ceo, ca daca faci ceva inteligent iti iei milioane (like provide better cooling for the servers), ca le mor nu stiu cate servere zilnic si au 3 backup-uri pt fiecare si clustere de 64 mb pe hdd-uri.
Au mai zis anul asta si de faptul ca trebuie sa stii python la greu, si trebuie sa treci prin 4-9 interviuri dure telefonice ? (dure = tre sa raspunzi prompt si corect)
Google nu e cel mai bun loc din lume. Google doar zice asta (si cei de la Google zic asta, ca sunt mandri ca sunt la Google). Eu unul as prefera sa lucrez la Yahoo!.
October 31st, 2007 at 7:15 am
ma baieti, reveniti-va. pe voi nimeni nu va multumeste, sau poate ca vreti sa pareti mai buni decat neimportantii aia de la G.
yahoo fans. erau destui in sala ca voi care se gandeau numai la bani, la actiuni, la profit, etc.
October 31st, 2007 at 10:26 am
mai baieti, vaz ca v-ati incins.
@tipul cu CNN: tu crezi ca eu n-am citit topurile si studiile cu “angajatorul perfect”? am negat eu ca angajatii de la google nu-s fericiti? doamne fereste. Tot ce am zis si am subliniat e nivelul de indoctrinare… sau n-ai mai vazut indoctrinati fericiti? Acest post e o parere personala si ia-o ca atare. Acu de curiozitate, te-a deranjat mai mult “virgin” sau “geek”?
@rotten: iar parerea mea, nu stiu ce astepti tu de la o prezentare dar eu prefer una in care cel din fata zambeste si e dezinvolt… de prezentari crispate sunt satul.
PS: ai uitat intrebarea aia cu “ce e diferit intre GFS si o baza de date relationala?” care a fost pusa de vreo 2 insi.
acuma na. aveam alte pretentii de la un stundent la automatica.
am sa citesc si ce zice la linkul dat de tine, mersi.
October 31st, 2007 at 10:28 am
PS: domnu de la google, nu era nevoie sa postezi de 5 ori, priimul comentariu a intrat in moderare si a aparut dupa ce ti l-am aprobat.
October 31st, 2007 at 10:51 am
dude u r missing the point.
daca oamenii se simt bine acolo, daca e fun, daca e un mediu extrem de placut in care sa lucrezi, sa inveti and all that stuff si SPUN asta nu inseamna ca e indoctrinare.
cat despre termeni…
geek – it’s a pride being a geek and working with other super geeks. merci de compliment.
virgin – imi voi gasi candva fata cu care voi deveni barbat asa ca nu ma supar.
cred ca cel mai jignitor a fost chestia cu stereotipul. I’m unique just like everybody else.
October 31st, 2007 at 11:25 am
stereotip in ochii mei, nu pune si tu la suflet, i’m a man with an opinion… in ochii altora esti “meseriasu care lucreaza la Google”
October 31st, 2007 at 11:35 am
ati omis ca sunteti pe blogul unui antisocial
nu l-a schimbat prezentarea de la google.
si rautacios: nu cred ca are nimeni nimic impotriva ca o ceata de geeks fac o lume mai buna pentru normal people
October 31st, 2007 at 4:58 pm
Ca sa te scap de emotii, si eu, evident, sunt un geek, nu de la google, care nu e de acord cu parerile tale despre prezentare. Si punctez pe rand ce m-a deranjat.
1. Ca de la inceput ai inceput sa te iei de oameni, in loc sa zici punctual si frumos ce nu ti-a placut tie si eventual sa zici cum ai vrut sa fie facut.
2. Wikipedia are oricum foarte multe informatii, dar este cu totul altceva cand iti prezinta cineva care a muncit acolo exact ce a facut, mie sincer mi-a placut si eu sunt tot incepator, deci nu poti sa zici ca era pentru initiati, iti trebuiau niste vagi cunostinte.
3. Sa fii geek pentru noi e o mandrie, si sa fii geek inseamna defapt sa fii plictisitor pentru ca pari foarte pasionat de calculatoare, si asta este clar o eticheta bine pusa in cazul multor oameni de la Calculatoare, eu ma recunosc vinovat, o scuza lamentabila, dar care totusi tine este faptul ca este un defect de meserie.
4. Oamenii evident venisera sa-si promoveze firma, si sincer am vazut indoctrinari adevarate in diverse alte locuri, nu chestii nesemnificative cum ar fi sa spui ca Google e un mediu bun de lucru, ca in principiu asta iti tot ziceau, poate stresant ar fi putut sa ti se para ca tot auzeai cat de bun e mediul de lucru.
5. Daca era lumea atenta omul a spus clar de la inceput ca e vorba de un File System creat de Google pentru Google si atat, deci din start intrebarile despre cand o sa fie pe piata si celelalte de genu erau proaste, plus ca era evident ca facand un sistem specific unor nevoi, el raspunde foarte bine acelor nevoie, evident ca li se pare util si foarte tare pentru ca e facut pentru ei si le raspunde nevoilor.
6. Ca ii faci geeks pe interni e perfectly ok, desi asta inseamna ca judeci omul dupa haina din prima, pentru ca nu ii cunosti defapt, dar ce ai mai spus acolo este o jignire profunda si o intruziune in viata lor personala, si cand l-ai intrebat iar daca este deranjat de “epitetele” atribuite, imi cer scuze, un semn de proasta crestere evident, nu un gest de om antisocial.
7. Ma bucur ca ai vazut si parti placute in prezentare, si intradevar pe toti ne-au amuzat micile glumite pe care le mai spuneau.
Acum imi permit sa-mi exprim si o parere despre blog si persoana in sine. Nu pari o persoana anitsociala, dar nu te cunosc, poate defapt esti o persoana antisociala, dar nu mi-ai facut impresia asta, si eu am o latura din mine foarte antisociala (there’s a surprise!) si nu seama cu vreo parte din ce ai exprimat tu din tine pana acum. Si sper ca iti vei continua blog-ul cu aceleasi pareri acide, dar exprimate cu mai mult respect pentru cei pe care ii critici.
P.S.:[ton ironic] Like the pink though!
October 31st, 2007 at 5:14 pm
ok, se pare ca nu prindeti esenta. in postul de mai sus e opinia MEA, proprie ei PERSONALA, pentru ca EU am siestemul MEU de achizitii de date si procesorul MEU prin care acestea trec.
We still allow opinions, don’t we?
Pe mine fanatismul ma sperie… privesc cu scepticism produsele apple tocmai din acest motiv. E dubios ca absolut toata lumea vorbeste la modul WOW de ele, la urma urmei sunt niste masini si n-au cum sa fie perfecte. Asa si la google, e bun, nimic de zis, dar cand vorbeste un cor si nu mai vorbesc niste indivizi eu incep sa-mi pun o serie de semne de intrebare.
Gandirea in turma nu face bine nimanui, avem nevoie de individualism.
Cand vorbesc de geeksi, in viziunea mea ei sunt aia care intr-o discutie vorbesc 98% numai despre scoala/serviciu/tech, indobitociti (nu la modul peiorativ) de calculatoare. Viata nu se termina la capatul mausului.
cat despre blogul meu, acu mersi de aprecieri/sau nu
October 31st, 2007 at 5:58 pm
Un ultim comment pentru ca aparent tu defapt nu ai citit ce am scris eu acolo, acesta doar pentru eventualii cititori care isi permit sa-si rupa din timpul lor sa citeasca tot commentul meu.
Eu ti-am INCURAJAT opiniile, sunt perfect de acord ca toata lumea trebuie sa-si exprime parerile, ma bucur ca o faci, ti-am si zis sper sa-ti mearga blogul cat mai bine in continuarem, fara nici un fel de malitiozitate, dar parerile tale pot fi exprimate altfel, cu mai mult bun simt.
Sunt de acord ca instinctul de turma dauneaza, de asta are societatea si nu numai atatea probleme, dar faptul ca oamenii de la Google zic ca Google e bun nu e instinct de turma, tu poti sa zici ca e si asta e ok, atat, doar ca trebuie sa-ti exprimi parerea altfel, fara sa arunci vorbe atat de dure, care deranjeaza, poti spune exact aceleasi pareri pe care le ai acum, la fel de acide si pe acelasi ton agresiv, nu am nimic impotriva acestui lucru atat timp cat le exprimi cu respect si bun simt, nu trebuie sa-ti placa, trebuie sa respecti doar chiar si cand critici.
October 31st, 2007 at 6:06 pm
aha, limbajul meu colorat deranjeaza. nu am timp sa stau sa cizelez exprimarea, scriu ce gandesc.
oricum nu cred ca se poate vorbi de lipsa de respect, n-am injurat pe nimeni, n-am atacat o persoana anume… ma rog… se poate sa fi fost putin mai dur in exprimare, but hey nu suntem fetite sa ne ranim sentimentele din atata lucru.